Saturday, August 13, 2011

Mimpi? sejauh mana kebenarannya?


Tidak pernah aku mimpi pelik begitu banyak sekaligus. so I googled (aku ada tebiat percaya pada mimpi sebab kebanyakan mimpi aku jadi kenyataan atau betul-betul petanda sesuatu akan jadi). aku jumpa lah beberapa website pasal tafsir mimpi. TAFSIR MIMPI. <-- click here.

Mimpi pertama aku semalam, aku bertunang awal dari yang ditetapkan. yang peliknya, majlis pertunangan tu macam majlis pernikahan. siap ada tok kadi lagi. berlansung dalam dewan yang besar, aku nda pasti di mana. macam istana pun ada. lebih lucu lagi aku duduk membelakang, bukan berdepan untuk disarungkan cincin. sekali tu..tiba-tiba tempat duduk aku bergerak. rupanya kami semua duduk atas tempat yang boleh bergerak ala-ala roller coaster. haha! dalam mimpi tu kan, kononya 'tunang' aku tu bikin surprise. memang surprised lah time tu, teriak-teriak kesukaan sebab best kan naik roller coaster. sekali rupanya tidak selamat itu 'roller coaster'. aku paling depan..aku paling first naik sampai paling atas tapi tiada sambungan roller coaster tu. terputus. yang lain selamat, aku nda pasti macam mana selamat. tapi aku memang terbang di langit sudah..nasib di bawah tu ada air tasik. aku jatuh lah pergi dalam tasik. haha! semua orang mencari aku. aku selamat. dalam hati memaki-maki mau saman itu 'theme park' bikin rosak majlis aku ja. sekali sebelum aku naik tu, nampak diorang terjumpa aku sudah. tapi masalahnya, itu bukan aku. itu bunian menyamar jadi aku. wahaha bertambah pelik mimpi aku di situ.

lepas tu nda lama diorang terjumpa aku. bunian tu pun tiba-tiba hilang, kedapatan sudah dia bukan aku kan. semua lega aku selamat. tapi tiba-tiba...tangan kiri aku putus. aku nda ingat kiri ka kanan. nampak macam kiri tapi macam kanan. pasal aku jatuh terhampas dari langit ke tasik tu, aku nda sedar tangan aku putus sudah. berdarah-darah lantai. 'tunang' aku tu terus hampa. sebab hilang sudah kan satu tangan.

sudah tu, tiba-tiba tangan aku muncul balik. pelik! tapi tangan kanan sakit. jadi memang aku rasa tangan kanan yang terputus tapi muncul balik. dalam fikiran aku mungkin tangan tu tidak putus, cuma hampir putus. dan aku nda tau kenapa, rambut aku macam keluar luka-luka. macam kudis pun ada. sebelum mimpi bertunang tu, aku ada mimpi potong rambut pendek. okay begini tafsiran mimpi-mimpi pelik aku di atas:-

1. Mimpi tangan putus - kalau tangan kiri, kehilangan ibu. tangan kanan, kehilangan bapa.
2. Mimpi kepala luka - beroleh keuntungan.
3. Mimpi potong rambut - ada antara ahli keluarga ditimpa sakit/ berpisah. ada juga yang bilang ditinggalkan pasangan.

apa-apa pun, mimpi cuma mainan tidur. sejauh mana kebenaran, wallahualam. semoga dijauhi dari segala yang tidak baik. amin.

No comments: